فال حافظ



fleurs-fleurs-roses-00059.gif

55.gif
فال حافظ -  نيت كن و اشاره اي فرما


70807.gif70807.gif

نیت کن و بر روی کتاب  مرحوم حافظ کلیک کن

 






http://uupload.ir/files/7384_%D8%B1%D8%B2_%D8%B3%D8%A8%D8%B2.gif



http://uupload.ir/files/7384_%D8%B1%D8%B2_%D8%B3%D8%A8%D8%B2.gif

 

 

سلام بر حسین


سلام بر حسین

fleurs-fleurs-roses-00059.gif

70807.gif70807.gif

امامزاده عبدالله زید شهر رزوه

 

DSC 43 300x199 امامزاده عبدالله زید(ع) شهر رزوه

 

بازخوانی وقف‌نامه ی امامزاده عبدالله واقع در شهر رزوه

بازخوانی وقف‌نامه ی امامزاده عبدالله واقع در شهر رزوه

بازخوانی وقف‌نامه ی امامزاده عبدالله واقع در شهر رزوه

به تاریخ سنة 708 هـ.ق
بقعه ی امامزاده عبدالله علیه السلام؛ نواده ی امام حسن مجتبی علیه السلام به نام عبدالله شدید فرزند علی شدید فرزند حسن فرزند زید فرزند امام حسن علیه السلام است و نام فرزندش عبدالعظیم (1) است که مدفن او در جوار مسجد شجره ی ری است در رزوه از توابع شهرستان چادگان در غرب استان اصفهان واقع است. در این نوشتار ابتدا به موقعیت جغرافیایی و تاریخی شهرستان رزوه، سپس به بررسی شجره نامه امامزاده عبدالله علیه السلام و بعد از آن نیز به بازخوانی وقف نامه امامزاده خواهیم پرداخت.
واژگان کلیدی: امامزاده عبدالله، رزوه، وقف نامه
مقدمه
بقعه ی متبرکه ی امامزاده عبدالله علیه السلام در شهر رزوه در شهرستان چادگان در استان اصفهان واقع است. این شهرستان در شمال غربی استان واقع و شهر رُزوه در سمت شمال شهرستان قرار دارد.
شهر رزوه (2) در 34 / 50 طول شرقی و50 / 32 عرض شمالی و2230 متر ارتفاع از سطح دریا واقع گردیده است (3) این شهر در هشت کیلومتری شهر چادگان مرکز شهرستان و بیست کیلومتری شهر داران مرکز شهرستان فریدن واقع شده است (4)

رزوه در منطقه‌ای پایکوهی واقع و دارای آب و هوای معتدل و خشک است. رشته کوه دالان کوه در هفت کیلومتری شمال و شمال شرقی آن قرار دارد (5)
رزوه در سال 1377 به جرگه ی شهرهای کشور پیوست و در سرشماری 1385 دارای 4927 نفر جمعیت بوده است (6)
در وجه تسمیه ی رزوه آمده است که از دو جزء «رز+ وه» ترکیب شده است. «رز» همان تاک یا درخت انگور است وجزء دوم «وه» همان صورت دیگر«بَه» است؛ به معنی خوب. «رزوه» معادل «رزبه» است؛ به معنی آنجا که انگور خوب دارد (7)
قابل ذکر است که رزوه از مناطق مهم کشاورزی در شهرستان چادگان است و از محصولات عمده ی تولیدی آن می‌توان به گندم، جو، سیب زمینی و کُلزا اشاره کرد که سالیانه مقادیر قابل توجهی به سایر مناطق کشور صادر می‌گردد.
شهر رزوه از سه محله به نام‌های1ـ قلعه بالا، 2ـ قلعه پایین، 3ـ امامزاده عبدالله تشکیل شده که این سه محله توسط پلی که بر روی رودخانه ی فصلی رزوه احداث گردیده با یکدیگر ارتباط دارند. در این شهر 11 باب مسجد و 18 رشته قنات و ده‌ها حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق وجود دارد.
امامزاده عبدالله
امامزاده عبدالله علیه السلام مدفون در شهر رزوه فرزند علی شدید بن حسن بن زید بن امام حسن مجتبی علیه السلام است. امامزاده عبدالله علیه السلام پدر حضرت امامزاده عبدالعظیم حسنی علیه السلام مدفون در شهر ری است.
در استعلامی که اداره ی اوقاف و امور خیریه ی شهرستان فریدن از «مؤسسة المکتبة الوثائقیة العامة» در نجف اشرف در خصوص شجره ی طیبه ی امامزاده عبدالله علیه السلام به عمل آورده است، حجه الاسلام سید حسین ابوسعید الموسوی مسؤول مؤسسه، شجره‌نامه ی امامزاده عبدالله علیه السلام مدفون در رزوه ی فریدن را مرقوم داشته که ترجمه ی آن چنین است:
بسم الله الرحمن الرحیم

بر طبق دلایل علمی ثابت و مسجل شده که نواده ی امام حسن مجتبی علیه السلام به نام عبدالله شدید فرزند علی شدید فرزند حسن فرزند زید فرزند امام حسن علیه السلام است و بر طبق کتب مختلف ایشان نواده ی امام حسن علیه السلام است که نامش عبدالله بوده، فرزند حسن فرزند زید فرزند امام حسن علیه السلام است و مشهور به «امامزاده عبدالله زید» که او را مستقیماً و بدون واسطه به نام جدش زید می‌خوانند؛ و این حالت معمول در جامعه ی اسلامی است و در زبان عربی گاهی فرد را به نام جدش ذکر می‌کنند. و نزد ما این گونه ثابت شده که این امامزاده در قریه ی رزوه ازتوابع فریدن اصفهان مدفون است. و نام فرزندش شاه عبدالعظیم است که مدفن او در جوار مسجد شجره ی ری است. ما این مطلب را در کتاب مشاهد مشرفه، ج 2، ص185 ذکر کرده‌ایم.

حسین أبوسعید الموسوی النجف الأشرف
الأول من شهر رمضان 1424 هـ

وقف‌نامه ی امامزاده عبد الله نوشته شده در سال 708 قمری

الحمد لله کبیرالمتعال ذی الملک و السطان و الجلال، المعزّ المنظور بالفضل و الأفضل الذی أکرم عباده المتقین فی.... جلّ من إن أکرمکم عند الله أتقاکم (8) والصلوة علی محمد و آله.
و بعد، باعث بر تحریر این کلمات شرعیه و داعی بر املای این مقدمات دینیه آن است که حاضر شد به مجلس شرع شریعت شریف محمدی، حضرت سعادت و رفعت‌پناه عزت و معالی‌دستگاه عالی اسماء، عمدة السعادات، نتایج العظام و الکرام، خلف الأکابر... خلاصة الصواحب الأصفیاء، عدیم المثل فی هذا الزمان، غنی الألقاب، المستغنی عن الإطناب فی الأوصاف، زیباً للسعادة و الرفعة،... الله تعالی فی أرضه، ضیاء الدین محمود بن الملک شجاع الدین انابیک نشنگ [؟؟] و بفروخت بی مانعی و مزاحمی به جناب عمدة الاعاظم و الاعیان، و نادر العصر و الزمان، المقرب للحضرة العالیة الخاقانیة، خواجه رکن الدین و خواجه عماد الدین ابنای خواجه نظام الدین مستوفی نواب همایون اعلی وبخریدند از وی (عندی) صحیحه شرعی وببعی دمی همگی وتمامت شش دانگ مزرعه ای که مشهورومعروفست بمزرعه جبرجان (9) علی مزارع فریدن (10) مِن اعمال لرستان وعن کوره (11) اصفهان عراقعجم (12) (عراق عجم) از مزارع رزوه رود محدود بحداّت اربعه حد اول بنهرصوران وحد ثانی بمزرعه محراب وحد ثالث بسمند جان (13) وحد رابع بشارع اصفهان وجبل دالان (14) مشهوراست راس دره وسوارخور دولت آباد (15)وما یتعلق بها وبا جمیع توابع شرعیه ولواحق (16) ملیه وشرب شارب وجد اول وصحاری واراضی العامات چشمه ورگستان وقلعه آستانه وما یتعلق بها وما ینسب الیها قدیماً او جدیداً الثمن (17) مبلغ سی وپنج هزاردینار (18) کپکی (19) که دیناری ازآن شش دینار عراقی است موصوف مصالحه صحیحه شرعیه ومعاهده صریحه دیینه کامله ایجاب وقبول وسِلم (20) وسَلَم وقبض (21) ثمن (22) و اقباض (23) مثمن معرفی..... اشخاص ازموطن عقد بیع مراحین ولواحق ومفاد تحت الذهب الخیارات وخالیه ازمفاسد وبطلان ذلک عالم بالکمیه و..... والیقین والغبن الفاحش والافحش بیع مزبور از وی صادرشد بعد ازآن تنقیذ (24) وامضای آن نمود امضای شرعی وتنقیذی ملی وضامن درک شد عند الخروج للغیرکُلاً او بعضاً وعقد مبایعه مزبور مسبوقست (25) به عقد اجاره شرعیه ومعاقد صریحه.... الندم بموجب مبایعه شرعیه بایع مزبور را بمبلغ معین معلوم مواجره صحیحه شرعیه ومعامله صریحه دینیه بایع مزبوربهیچ وجه من الوجود وسببی ازاسباب حقی ودعوئی و بهره ای واستحقاقی برصاحب مزبورنمانده ونیست وحق ملک طلق صدق حَرّی مشارالیه است واو را..... تصرف مالکانه درآن بهرنحوی که خواهد اراده نماید که تصرف الملک فی املاکهم وذوی الحقوقهم الی بعد ذلک بخلاف مسطور بایع مزبور خود بنفسه یا احدی ازقبل او وکیلاً کان لم وارثاً برمشتریان مزبور آن دعوی نماید باطل وعاطل وازدرجه اعتبار ساقط وهابط وحکام شریعت دعوای ایشان را ممکن ندانند. هوالواقف وبایع مذکور وقف اولاد خود نموده قطعه ای که حد اول او بر رود به چشمه ورگستان وحدود دویم به رودخانه وحد سیم بر رود بطاحونه وحد چهارم برود نهر جبرجان مقدارچهل من بسنگ لرستان تخم افکن بوده باشد وآب مزرعه مذکور تقسیم می شود به هفت سهم نصیب اولاد (نیم سهم) نصیب طاحونه (نیم سهم) وازبابت بدل اجاره طاحونه آستانه مقدارپنج من روغن سنگ لرستان برکارامامزاده واجب التعظیم ومدرسه برسانند ویا درآن آستانه صرف شود. وخلاف کننده بلعنت خداو نفرین رسول گرفتارشود تحریراً فی تاریخ شهررجب المرجب من مشهور سنه ثمال وسبعمأئه (708) من الهجره النبویه مصطفویه لازم به ذکراست که مواضع نقطه چنین از بین رفته وخواند نشد.
امهار و حواشی
(لازم به ذکر است بخشی از امهار و حواشی و گواهان سند فوق بر اثر فرسودگی خوانده نشد آنچه را موفق به خواند شدم بدین شرح است)
1 ـ قبض دادم و قبول نمودم. العبد محمود بن ملک شجاع الدین، آنکه قیمت ضیع مذکور تمام و کمال واصل شد و بهیچ وچه مرا در صنیع مزبور حقی نیست مهر [ناخوانا]...
2 ـ تحریر و تنفیذ مباینه مذکورنمود عصمت پناه بیکی سلطان ابن عالیجناب مغزی الیه که صنیع مزبور حق حضرتان مذکور است و او را در آن حقی نیست مهر[ناخوانا]...
3 ـ الحمد لولیه الحمد... قدوقع اعتراف البایع الطابع بجمیع ما تعمد الله... من الاقاریر الشرعیه کلاً و اشتهدت اعترف بجمیع ما فی الیه فی بیع الصحیحه الشرعیه و قبض الثمن...العبد الفقیر المحتاج... لطف الله...
اسامی گواهان خوانده شد
الیاس بن خضر علی فریدنی
محمود شاه بن قطب الدین حیدر خانساری
شاه حسین بن کمال الدین...
...حیدر علی بادجانی
...کد خدای محترم علی بن محمد بن...یحیی بن صورانی فریدنی
پی نوشت ها:
(1) معروف به شاه عبدالعظیم حسنی علیه السلام یا سیدالکریم که در شهر ری مدفون است.
(2) Rozveh.
(3) پاپلی یزدی محمد حسین، فرهنگ آبادیها ومکانهای مذهبی کشور، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی 1367 ص 622.
(4) گیتا شناسی ایران جلد سوم، ص 609.
(5) سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح،فرهنگ جغرافیایی آبادیهای کشورجمهوری اسلامی ایران جلد 70، شهرکرد، ص 130.
(6) www.sci.iranet.net.
(7) فرهنگ جامع نامها وآبادیهای کهن اصفهان، ص 419.
(8) اِنَّ اکرمکمُ عِنداللهِ اتقکمُ اِن الله علیمٌ خبیرٌ. سوره حجرات آیه 13 همانا بزرگوارترین شما نزد خدا باتقواترین مردمند وخدا کاملاً آگاه است.
(9) جبرجان اکنون ازمزارع مشهوراطراف شهر رزوه است ودرگویش منطقه به جیبیرجان موسوم است.
(10) فریدن ازجمله شهرستان های استان اصفهان می باشد که تا سال 1381 شهر رزوه نیز از جمله آبادیهای آن محسوب می گردیده است.
(11) کوره بخشی ازیک سرزمین یا یک کشور که مشتمل برچندین روستا ودهستان باشد جغرافیدانان اسلامی، ناحیه ای مشتمل برچندین قریه را کور می نامیدند وهرکوره را یکی از روستاها یا شهرهای خود نام می گرفت.جغرافیدانان گاه ازکوره برای تعریف استان نیزاستفاده می کردند. فرهنگ بزرگ گیتا شناسی(اصطلاحات جغرافیایی) ص 288.
(12) ناحیه کوهستانی پهناوری که یونانیان آن را مدیا «Media» می گفتند وازباختر به جلگه های بین النهرین وازخاور به کویر بزرگ ایران محدود بود نزد جغرافی نویسان عرب به نام ایالت جبال معروف بود. این نام بعدها متروک شد و در قرن ششم هجری در زمان سلجوقیان به غلط آن را عراق عجم نامیدند تا با عراق عرب که مقصود قسمت سفلای بین النهرین بود اشتباه نشود.
کلمه عراق را مسلمانان برنیمه سفلای بین النهرین اطلاق کردند واعراب دو شهربزرگ کوفه وبصره را «عراقین» می گفتند که به معنی «دوپایتخت» عراق است. درنیمه دوم قرن پنجم هجری که سلجوقیان برتمام مغرب ایران استیلا یافتند وهمدان را پایتخت خود قرار دادند نفوذ واستیلای آنها تا بین النهرین مقرخلافت عباسی رسید ومقام خلافت لقب «سلطان العراقین» به آنان اعطا گردید که مقصود ازعراق دوم ایالت جبال است. ازاین رو برای اینکه این عراق با عراق اصلی اشتباه نشود آنجا را عراق عجم نامیدند. جغرافیای تاریخی سرزمین های خلافت شرقی ترجمه محمود عرفان ص 201 تا 200.
(13) سمندگان- سمند جان ازجمله آبادیهای شهرستان چادگان است که دردو کیلومتری شمال غرب شهرچادگان واقع وسد زاینده رود در4 کیلومتری جنوب آن قرار دارد این آبادی درمسیرجاده داران به چادگان قراردارد.
(14) دالان کوه- رشته کوهی است ما بین شهرستان های فریدن، چادگان وتیران وکرون به طول 58 کیلومتر که شهر رزوه در سمت غرب آن واقع گردیده است (کوهها وکوهنامه ایران ص 244).
(15) دولت آباد اکنون درمحدوده شهرستان تیران وکرون واقع است ورشته کوه دالان کوه در دو کیلومتری جنوب آن قرار دارد.
(16) لاحق- (لواحق) لاحقه، پیوسته ها بدنبال چیزی،سوابق، ملحقات.فرهنگ فارسی معین ج 3 ص 3637.
(17) ثمن- بهاء، نرخ، ارز وقیمت است. فرهنگ فارسی معین ج 1 ص 1193.
(18) دینار- سکه طلا، مسکوک زر،ارزش دینار درادوار مختلف متفاوت بوده است. فرهنگ فارسی معین ج 2 ص 1597.
(19) کپکی -نوعی دینارو تومان که درعهد مغول،تیموریان وصفویان متداول بوده است. فرهنگ فارسی معین ج 3 ص 2896.
(20) سلم- بیعی که ثمن آن حال مبیع آن مؤجل باشد دراصطلاح عامیانه پیش خرید وپیش فروش گفته می شود. (ترمینولوژی حقوق دکترمحمد جعفر لنگرودی ص 363).
(21) قبض- سند مخصوصی است که بین متعهد ومتعهد له رد وبدل می شود. ترمینولوژی حقوق ص 615.
(22) مثمن -معوض را در عقد بیع مثمن گویند وعوض را ثمن نامند. ترمینولوژی حقوق ص 615.
(23) اقباض -رفع ید ازموضوع معامله ازطرف ناقل بنفع منتقل الیه بطوری که منتقل الیه بتواند هرنوع تصرف که بخواهد درآن بنماید. قبض فعل منتقل الیه است اقباض فعل ناقل چنانچه تسلیم فعل ناقل است و تسلیم فعل منتقل الیه است. ترمینولوژی حقوق ص 69.
(24) اجازه کردن عمل حقوقی غیرناقد، مرادف اجازه وامضاء استعمال می شود. ترمینولوژی حقوق ص 179.
(25) مسبوق، سابقه، آنچه که قبلاً عین یا شبیه آن وقوع یافته باشد. فرهنگ فارسی معین ج3 ص 4079.
 

 

شهید مرادعلی علیمحمدی



http://axgig.com/images/54001363517298123808.jpg


عکس و وصیت نامه شهید علی صالحی


سلام بر شهیدان دفاع مقدس همچنین دلاورمردان رزوه



fleurs-fleurs-roses-00059.gif

http://axgig.com/images/11886823104759379163.jpg


fleurs-fleurs-roses-00059.gif





fleurs-fleurs-roses-00059.gif

http://axgig.com/images/93546553428062023838.jpg

عکس و وصیت نامه شهید احمد صالحی



http://axgig.com/images/30999639034609759778.jpg




fleurs-fleurs-roses-00059.gif






http://axgig.com/images/48862693185402946885.jpg

منزلت  شهدا درکجاست؟

مقاله شهید

موضوع:
ارسال: #1
مقاله شهید و شهادت

بسم رب المهدی
عنوان مقاله : شهید و شهادت
شهید از ماده شهود و شهادت ؛ شهید به معنی حضور و علم و یقین ، و هم به معنی شاهد است.
شهید را شهید گویند و لأن الله و ملائکه شهود له بالجنه
در اینجا شهید به معنی شاهد است زیرا خداوند متعال و ملائکه گواهی دهند بهشت را برای شهید لذا پیغمبر اکرم  فرمود: شهداء را با بدن پر خون دفن کنید زیرا آنها با چنین وضع در قیامت مشهود شوند در حالیکه رنگ بدنشان رنگ خون است ولی بوی بدنشان مانند مشک و عنبر خوشبوست ، محشور شدن شهداء با این وضع در قیامت خود گواه است که آنها در راه خدا شهید شده اند.
بی شک چون شهید همه هستی و تمامی امکاناتش را در راه خدا نثار و ایثار کرده و خون و جان خود را برای خدا داده و پیکر و تنش را به خاطر خدا به دست دشمن خدا سپرده ، تا بدین وسیله دین خدا نیرو ، ومکتب حق قدرت گیرد و به مجد و اعتلا برسد. و چون شهید خود را ایثار می کند تا خدا و آرمان خدا در اندیشه، زندگی و حرکت انسانها بماند و حق و انسانیت نیز پایدار گردد.
از اینرو شهید خونبهای خود را از خداوند بخشنده بخشایشگر مطالبه می کند و بنا به گفتاری که از خداوند بازگو شده : « و آن کس که در راه من خویشتن را به کشتن دهد کشته من شود پس خون بهای او به عهده من است و کسی که خون بهایش به عهده من باشد من خود خونبهای او هستم » اینجاست که امام علی و امام حسین  ، ثار الله می شوند خون خدا ،خونی که در پیکره دین خدا جریان میابد و بدان جان می بخشد و موجب حیات و حرکت و تکامل آن در زمین می گردد و چون خدا دارای حیاتی ابدی است ، حیاتی خداگونه،به شهید ارزانی می دارد و رحمت و مغفرتی که برای شهیدان راهش منظور داشته ،بدون تردید از همه هستی جهان و همه پیروزی هایی که دنیاداران در این جهان می توانند به دست آورند ارزنده تر و برتر و کمال بخش تر است.
و این شهیدان هستند که به قیمت از دست دادن جان،خریدار رضای جانان و حیات جاودانه شده اند که خداوند می فرماید : او کسانی را که در راه خدا کشته می شوند،مرده نخوانید و معتقد به فنا ونیستی آنها نشوید و نپندارید که با مرگشان طومارشان درهم پیچد آنها زنده اند وجاوید ولی چگونگی حیاتشان را شما نمی- دانید!
بعضی پنداشته اند که حیات و زندگی جاوید شهید همان باقی ماندن هدف او در جامعه پس از وی و سربلندی و ابدی گردیدن نامش در میان ملتش ، یا ملت های دیگر می باشد در حالیکه به یقین اینگونه نیست ، زیرا:
اگر روزی همه این مردم نابود شوند دیگر کسانی نخواهند بود تا نام شهید و هدف او در میان آنها رنگ جاودانگی به خود گیرد و از طرفی صدها پاکباز بگونه ای به شهادت می رسند که جز خدا و آزار شکنجه و جایگاه شهید کسی شاهد زندگی و مرگ آنان نیست تا به دیگران برساند و چنین کسانی ایده پاکشان مدفون خواهد شد.اما مکتب ما می گوید : شما درباره چنان کسانی هم نپندارید که اگر مخفیانه زیستند و مخفیانه جان دادند به نیستی و فراموشی سپرده شده اند. و از سوی دیگر دانشمندان جهان این حقیقت را تثبیت و تأیید کرده اند نیاز به کمال و کمال پرستی و هم چنین ابدیت خواهی و جاوید زیستی وجود دارد که تنها در مصداق کمال و ابدیت اختلاف نظر دارند نه در حقیقت نیاز طبیعی انسان به کمال ایده آل و ابدیت جاودانه.
شهادت برترین درجه کمال و شکوهمندانه ترین مرگی است که هر مجاهد راه حق آنرا آگاهانه و با افتخار بر میگزیند و به زندگی و مرگ پس از مرگ بهترین معنی و زیبائی و جلال را می بخشاید .
اساساً شهید واژه ای است که به معنای حاضر،ناظر،گواه،امین در شهادت ، خبر دهنده راستین،آنکه از علم او چیزی فوت نشود ،امین ، محسوس و شهود است.
و در اصطلاح شهادت مرگ سرخ و مقدسی است که انسان آزاده ، با شناخت آنرا در راه عقیده و ایده ای مقدس انتخاب می کند و در اعتقاد و باور ملل مختلف جهان شهادت عبارت است ازمرگ سرخ قهرمانان و سربازان فداکاری که در نبردهای خونین به دست دشمن کشته و قربانی عقیده و مرام خود یا فدایی ایده و سرزمین خویش می گردند این مرگ راشهادت و کشتگان را شهید نامند و برای عموم ملتها اینگونه مرگ ها شکوه،عظمت و قداست خاص دارد .
و من الله توفیق

دعای فرج

ایت الکرسی

http://www.apktops.ir/wp-content/uploads/2013/02/ayat.jpg

شهید حسن یادگاری

70807.gifhttp://axgig.com/images/68468473494024721119.jpg70807.gif

شهید نعمت نجفی

70807.gifhttp://axgig.com/images/83078837552537900566.jpg70807.gif

شهید حسن یادگاری

http://axgig.com/images/98124596765079043053.jpg

شهید مهندس عروجعلی کریمی

70807.gifhttp://axgig.com/images/68286571126278515561.jpg70807.gif

ارزش شهدا را حفظ کنیم

http://axgig.com/images/99573589302170671124.jpg

شهید علی صالحی

70807.gifhttp://axgig.com/images/34745204409199467919.jpg70807.gif

شهید فضل الله صالحی

70807.gifhttp://axgig.com/images/73371320206384031115.jpg70807.gif

http://axgig.com/images/60643142076533349974.jpg

شهید  عروجعلی جعفری

70807.gifhttp://axgig.com/images/16435495680965812382.jpg70807.gif

شهیدیدالله نظریان

70807.gifhttp://axgig.com/images/08678908932684570145.jpg70807.gif

شهید سید محمد موسوی رزوه

http://axgig.com/images/46402409274434026912.jpg

حافظ

70807.gif70807.gif




http://axgig.com/images/24888492494477564197.jpg

شهید اسکندر قره داغی

70807.gifhttp://axgig.com/images/77995361593106480316.jpg70807.gif

شهید نعمت نجفی

70807.gifhttp://axgig.com/images/82972453603899842664.jpg70807.gif

وصیت نامه شهید قدرت الله صالحی


وصیت نامه شهید قدرت الله صالحی
http://axgig.com/images/25804515499006171296.jpg

پدر شاه عبداعظیم شهر ری

امامزاده عبدالله زیدشهرزیارتی رزوه پدر شاه عبداعظیم شهر ری
یکی از بزرگترین اماکن زیارتی کشور که در پایتخت و جنوب شهر تهران قرار گرفته، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) از علمای بزرگ شیعیان است و از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد. ایشان از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمه معصومین علیهم السّلام و از چهره‌های بارز و محبوب و مورد اعتماد، نزد اهل بیت عصمت علیهم السّلام و پیروان آنان بود. دیدار حضرت عبدالعظیم علیه السّلام در سامرا با حضرت امام هادی علیه السّلام به متوکل، خلیفه آن زمان گزارش داده شد و دستور تعقیب و دستگیری وی صادر گشت، او نیز برای مصون ماندن از خطر، خود را از چشم مأموران پنهان می‌کرد و در شهرهای مختلف به صورت ناشناس رفت و آمد می‌کرد و شهر به شهر می‌گشت تا به صورت یک مسافر ناشناس، وارد ری شد و در محلّه ساربانان در کوی سکّه الموالی به منزل یکی از شیعیان رفت.

از غربت پدر تا شکوه پسر
هر چه مرقد حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در شهر تهران به یکی از بزرگترین زیارتگاه ها تبدیل و به قبله پایتخت معروف شده، حرم مطهر پدر ایشان در شهر زیارتی رزوه از توابع شهرستان چادگان استان اصفهان در غربت قرار گرفته و به جز اهالی این شهر، اغلب مردم روستاها و شهرهای اطراف از وجود چنین گوهر گران بهایی در منطقه خود بی خبر هست

اهالی شهر رزوه معتقدند این زیارتگاه یکی از مهمترین اماکن مذهبی فریدن بزرگ است و اعتقاد زیادی به این مرقد شریف دارند.

یکی از همشهریان این دیار درخصوص کرامات حضرت عبدالله بین زید می گوید: روزی همسر علیل خود را از روستا روی دوش گرفته و برای زیارت به مرقد حضرت عبدالله آوردم. بالاخره ما از کرامات ایشان خیلی شنیده بودیم و خود من نیز به شخصه چندین بار برای زیارت به این مکان آمده ام. اما آن روز با تمام زیارت های دیگرم تفاوت داشت. همسر خود را برای دقایقی کنار ضریح مطهر تنها گذاشتم و خودم در گوشه ای نشستم. لحظاتی بعد بود که صحنه ای عجیب تمام تنم را لرزاند و همسرم را مقابل خود ایستاده دیدم.

خادم زیارتگاه حضرت عبدالله بن زید نیز از حضور 20 ساله اش در شهر رزوه خبر داد و گفت: حضرت عبدالله بن زید 9 فرزند دارد که به ترتیب عبدالعظیم، احمد، قاسم، حسن، محمد، ابراهیم، علی اکبر، علی اصغر، زید نام دارند. امام زاده عبدالله دارای مناقب و جلالت و فضائل فوق العاده می باشد. مادر ایشان نیز حیفا و مادر حیفا، فاطمه نام داشت.

وی در ادامه از کرامات حضرت عبدالله این چنین گفت: این مکان مقدس کرامات بسیاری داشته و زن و بچه ها، کودکان و مردان بسیاری از این زیارتگاه حاجت گرفته اند. عروسی به این مکان آمده بود که بچه دار نمی شد. خودش را با روسری به ضریح مطهر دخیل بست و چند ساعتی نگذشته بود که حاضران دیدند گره بسته شده باز شده و مدتی بعد این تازه عروس بچه دار شد. بعد از اینکه این کرامت به این زن روستایی تقدیم شد، تمام النگوها و یک قالی دست بافت خود را به امامزاده اهدا کرد.

در سالروز میلاد حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) میهمان مردم خونگرم شهر پنج هزار نفره رزوه از توابع شهرستان چادگان در یکصد کیلومتری غرب اصفهان بودیم و برای اولین بار با مرقد پدر شریف ایشان آشنا شدیم.

70807.gif70807.gif


fleurs-fleurs-roses-00059.gif

fleurs-fleurs-roses-00059.gif

163.gif

سید علی خامنه ای در کنار رزمندگان





فرازهایی ازمقام معظم رهبری درباره شهدا

  شهید

   همه انسانها می میرند ولی شهیدان این سرنوشت همگانی را به بهترین وجه سپری  كردند ، وقتی قرار است این جان برای انسان نماند چه بهتر در راه خدا این رفتن انجام بگیرد.

***

مهمترین امتیاز شهدای ما نسبت به كسانی كه در سایر كشورها در راه آرمانهای خود فداكاری می كنند انتخاب آگاهانه و به دور از احساس است.

***

مظهر قدرت ایران شهدا هستند.

***

هر شهید پرچمی برای استقلال و شرف این ملت است.

***

 

بالا

 

 

  نقش شهیدان

   شهیدان مظهر هدف و تلاش و تداوم هستند.

***

ما در حقیقت، انقلاب، اسلام، قرآن، استقلال، آبروی و حیثیت را از بركت خون پاك شهدای عزیزمان داریم.

***

خون شهیدان تضمین كننده استقلال ملت و سربلندی اسلام است. نظام جمهوری اسلامی امروز امانت شهیدان است و همه باید بدانند كه مبارزه با جمهوری اسلام تمام نشده است.

***

خون شهدای انقلاب اسلامی به هدر نرفته است و آنها بودند كه به قیمت خون خود، آبروی اسلام، قرآن پیامبر و استقلال مملكت را حفظ كردند و حركتی كه آنها در این انقلاب از خود نشان دادند در طول تاریخ بی نظیر بوده است.

***

چراغ راه آینده ما شعار آزادگی و فداكاری شهدای ماست.

***

 

بالا

 

 

  تكریم شهیدان

   وظیفه قدردانی از ایثارگران بویژه شهیدان، فریضه ای عینی و تعینی و همیشگی است.

***

بزرگداشت شهید یعنی اصالت بخشیدن به آن هدفها و تشویق به آن عمل و تقدیس آن ایثار.

***

تكریم شهیدان به آن است كه این ملت هرگز در برابر سلطه گران مستكبر سرخم نكنند. یاد شهیدان باید همیشه در فضای جامعه زنده باشد.

***

زنده نگهداشتن یاد شهدای انقلاب باعث تداوم حركت انقلاب است.

***

 

بالا

 

 

  جایگاه خانواده شهدا

   خانواده شهید در اجتماع یك واژه افتخاز انگیز است.

***

خانواده های شهدا به ملت ایران آبرو و حیثیت دادند.

***

امروز شما خانواده شهدا با دل سرشار از ایمان و خوشنودی از شهادت فرزندانتان ثابت كرده اید كه درجامعه ما شهادت، خسارت نیست

***

شما جوانان عزیز شاهد و فرزندان شهدا یك امتیازی به همه دارید و آن امتیاز این است كه یك پیوند خونین با اسلام، با قرآن، با انقلاب بین شما بوجود آمده است.


نوشته شده در تار

..      pichak.net-48.gif